اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

مکتب سلیمانی| شور لشکر سلیمانی‌ها در ممسنی طنین‌انداز شد

در آغازین روزهای شهادت سردار سلیمانی یک میدان مهم در نورآباد به نام ایشان نامگذاری شد و در حال حاضر نیز برنامه‌های متعددی با محوریت سردار دلها، جهت اجرا در این شهرستان برنامه‌ریزی شده است.

مکتب سلیمانی| شور لشکر سلیمانی‌ها در ممسنی طنین‌انداز شد

فرمانده سپاه ناحیه ممسنی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: سردار دلها، عزیز همه مردم ایران بود و در شهادت شهید سلیمانی جلوه‌های کم‌نظیری از عشق مردم به شخصیت والای ایشان نمایان شد.

حسین حیاتی با بیان اینکه وظیفه ما ادامه دادن راه شهید سلیمانی است، گفت: از همه ظرفیت‌های شهرستان برای برگزاری مراسم سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی استفاده خواهد شد و لازم است فضا‌سازی متناسب با ایام پیش رو در سطح شهر و روستاها انجام شود.

وی افزود: سردار سلیمانی در زمان حیاتش، عامل وحدت بود و بعد از شهادت هم عامل وحدت شد و شهیدانی مانند سلیمانی و فخری زاده، باعث افتخار مردم ایران اسلامی هستند.

فرمانده سپاه ناحیه ممسنی بیان کرد: با توجه به محدودیت‌های کرونایی و عدم امکان برگزاری برنامه حضوری رو عمومی در سطح گسترده، استفاده حداکثری از فضای مجازی برای بزرگداشت سالگرد این شهید عزیز و اطلاع‌رسانی برنامه‌های این ایام، انجام خواهد شد.

حیاتی تصریح کرد: در نظر داریم در روز یازدهم دی ماه مراسمی به پاسداشت سه مناسبت حماسه ۹ دی، ۱۳ دی ماه سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ۱۶ دی ماه چهلمین روز شهادت شهید فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

 وی برنامه های پیش‌بینی شده را برشمرد و گفت: ادامه رزمایش همدلی وکمک مومنانه، اجرای طرح شهید سلیمانی (همیار سلامت) و خدمت رسانی گروه‌های جهادی درعرصه‌های مختلف، برپایی ایستگاه‌های سلامت و توزیع پک‌های بهداشتی، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، تولید و انتشار عکس نوشته و کلیپ، برگزاری مسابقات فرهنگی در فضای مجازی، برنامه عصر شعر دانشجویی با موضوع سردار دل‌ها، غبار روبی قبور مطهر شهدا، رژه موتوری بسیجیان، برگزاری نشست‌های بصیرتی در فضای مجازی از برنامه‌هایی است که در مناطق مختلف شهرستان برگزار خواهد شد.

حیاتی گفت: از جمله برنامه‌های در حال اجرا، طرح حاج قاسم سلیمانی است و تاکنون اقدامات خوبی در قالب آن انجام شده است؛ این طرح با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به صورت محله محور تلاش دارد با خانواده محوری، مراقبت‌های لازم در هر محله انجام شود.

وی افزود: برگزاری جشنواره تئاتر مکتب سلیمانی برنامه دیگری است که با مشارکت معاونت فرهنگی سپاه فجر استان و مرکز آفرینش‌های بسیج، در دست انجام است.

وی در پایان با اشاره به اقدامات سپاه در این شهرستان بیان داشت: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ضدعفونی کردن معابر و خیابان‌ها، اجرای رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه و جمع آوری بسته‌های معیشتی و توزیع در بین افراد کم درآمد و بی‌بضاعت، کمک به کادر درمان و حضور موثر در فعالیت‌های مربوط به سلامت مردم مانند توزیع ماسک، الکل و مایع ضدعفونی، برگزاری اردوهای جهادی از برنامه‌هایی است که توسط سپاه و بسیج به صورت گسترده در این شهرستان انجام شده است.

مشارکت ۱۰ گروه خیریه در پاسداشت سالگرد سردار دل‌ها

شهردار نورآباد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ضمن اشاره به ماندگار بودن یاد و نام سردار سلیمانی در سراسر دنیا اظهار داشت: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک الگوی ماندگار برای تمام آزادگان دنیا مثال زدنی است و زنده نگه‌داشتن یاد و نام ایشان همچنین پیاده‌ کردن مکتب‌شان، از شاخص‌های مهم مدیریت شهری به شمار می‌رود.

مسعود خلیلی افزود: نورآباد از اولین شهرهایی بود که بلافاصله پس از شهادت سردار شهیدمان، یک میدان منتهی به گلزار شهدای این شهر را به نام ایشان مزین نمود.

شهردار نورآباد گفت: خرید و نصب تابلو در این میدان از همان ابتدا انجام شد و ساخت و نصب تندیس سردار دلها در این میدان نیز، از برنامه‌هایی است که شهرداری نورآباد در دستور کار دارد.

لازم به ذکر است که بیش از ۱۰ گروه خیریه و گروه‌های مختلف مردمی نیز در این ایام با فعالیت‌های متنوع، در برگزاری یکمین سالگرد شهادت سردار دلها در فضای حقیقی و مجازی فعالیت دارند.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول